Procedura zakładania działalności gospodarczej część I
on Sierpień 28, 2010
in Własna Firma
Krok po kroku:
- Rozpoczęcie rejestracji
- Urząd Miasta i Gminy
- Koncesja / Zezwolenie
- Urząd Statystyczny
- Pieczątka
- Bank
- Urząd Skarbowy
- ZUS / KRUS
- Przedsiębiorca
- wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej
- wniosek o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej, inaczej REGON
- zgłoszenie identyfikacyjne lub aktualizacyjne – może nadawać on NIP jeżeli osoba składająca jeszcze go nie posiada
- zgłoszenie składek płatnika albo wszelkich zmian lub oświadczenie o kontynuacji opłacania składek ZUS lub KRUS
- Złożenie papierowego formularza osobiście przez przedsiębiorcę albo przez osobę z notarialnym upoważnieniem umożliwiającym składanie podpisu.
- Wysłanie wypełnionego wniosku tradycyjną pocztą, listem poleconym wraz z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu wnioskodawcy.
- Wysłanie pocztą elektroniczną formularza nie używając bezpiecznego podpisu elektronicznego.
- Wysłanie pocztą elektroniczną formularza używając przy tym bezpiecznego podpisu elektronicznego.
- Oznaczenie przedsiębiorcy. Przy jednoosobowej działalności będzie to „imię + nazwisko + nazwa firmy”
- Numer NIP i PESEL
- Wskazanie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy oraz adresu miejsca wykonywania działalności jeżeli takowe istnieje (adres firmy)
- Określenie charakterystyki wykonywanej działalności zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD)
- Datę rozpoczęcia działalności
- Dane kontaktowe: telefon oraz adres poczty elektronicznej
Share This Post